O nas

MAHTA od 2009 roku

MAHTA Sp. z o. o. została założona w 2009 roku, gdy rozpoczynał się proces powstawania ram prawnych dla procesów refundacyjnych opartych na EBM i HTA w Polsce. Nasz zespół, dzięki doświadczeniu oraz umiejętnościom, miał ogromny wpływ na nadawanie kształtu dokumentacji refundacyjnej w tym przełomowym dla HTA okresie.

Istotą naszej pracy jest dostarczanie wysokiej jakości opracowań opartych na dowodach naukowych, niezbędnych do podejmowania odpowiedzialnych i racjonalnych decyzji dotyczących finansowania technologii medycznych w ramach systemu ochrony zdrowia, pozwalając tym samym na zapewnienie dostępu do nowoczesnych terapii wydłużających życie chorych i pozytywnie wpływając na poprawę jakości ich życia. W naszej pracy łączymy wiedzę i wieloletnie doświadczenie w obszarze Market-Access (MA) z wiarygodną oceną technologii medycznych – Health Technology Assessment (HTA). Nazwa naszej firmy odzwierciedla istotę współdziałania tych dwóch obszarów.

Dynamiczny rozwój na rynku polskim, skutecznie prowadzone procesy zakończone wydanymi decyzjami refundacyjnymi, a także zapotrzebowanie naszych Klientów na kompleksową, globalną obsługę, w sposób naturalny doprowadziły do zaangażowania MAHTA w projekty międzynarodowe, co było impulsem do stworzenia MAHTA Intl., której podstawowym obszarem działalności jest obsługa rynków zagranicznych. Doświadczenie, kompetencje oraz szeroka sieć globalnych Partnerów pozwalają nam na realizację projektów wymagających i niestandardowych, dostosowanych do potrzeb naszych Klientów na zróżnicowanych rynkach.

Główny obszar

Głównym obszarem działalności firmy MAHTA jest realizacja opracowań farmakoekonomicznych dostosowanych do potrzeb naszych Klientów, począwszy od wstępnych ekspertyz (rapid review, feasibility study), poprzez adaptacje i audyty analiz realizowanych przez inne podmioty, przygotowanie artykułów naukowych w renomowanych czasopismach medycznych, po pełne raporty HTA (de novo) i opracowania o charakterze systemowym Naszą ofertę kierujemy zarówno do firm farmaceutycznych oraz decydentów w obszarze ochrony zdrowia, jak również grup eksperckich, instytucji naukowych i organizacji pacjentów. Nasze opracowania wykonujemy w języku polskim i w języku angielskim. Przygotowywane przez nas analizy (poza sytuacjami, kiedy nie ma takiej potrzeby) są zgodne z aktualnymi zapisami aktów prawnych i specyficznymi regulacjami dotyczącymi obszaru HTA zarówno w Polsce, jak i za granicą. Jesteśmy zaufanym partnerem dla naszych Klientów, czego efektem są wieloletnie, pełne sukcesów współprace.

Wspieramy naszych klientów na wszystkich etapach procesu refundacyjnego począwszy od opracowania strategii refundacyjnej, przygotowania pełnej dokumentacji refundacyjnej, w tym raportu HTA oraz propozycji mechanizmu podziału ryzyka, poprzez złożenie wniosku refundacyjnego, po przygotowanie Wnioskodawcy do negocjacji z Komisją Ekonomiczną i Ministrem Zdrowia. Bardzo często osobiście uczestniczymy w spotkaniach z różnymi interesariuszami procesu decyzyjnego, tj. zespołem analityków AOTMiT, Komisją Ekonomiczną przy MZ oraz samym Ministrem Zdrowia.

Poznaj naszą ofertę

MAHTA to ludzie

MAHTA to przede wszystkim ludzie, oddani swojej pracy i którzy na bieżąco pogłębiają wiedzę, umiejętności i kompetencje. Trzon firmy tworzą specjaliści z zakresu medycyny, farmacji, zdrowia publicznego, biologii, matematyki, statystyki, modelowania ekonomicznego i programowania informatycznego. Dzięki doświadczeniu wyniesionemu z pracy po stronie zleceniodawcy – firm farmaceutycznych, oraz decydenta procesu refundacyjnego z kompetencjami i wiedzą analityczną, statystyczną i matematyczną potrafimy sprostać oczekiwaniom każdej ze stron co do zakresu i sposobu prezentowania dowodów będących podstawą podejmowania decyzji refundacyjnych w Polsce.

Pozwala nam to na opracowywanie strategii refundacyjnych, tworzenie analiz i modeli ekonomicznych opartych na zasadach EBM, które kompleksowo odzwierciedlają korzyści ze stosowania ocenianych technologii medycznych w realnej praktyce klinicznej.

Zespół firmy MAHTA tworzy obecnie ponad 30 osób, z których większość pracuje z nami niemal od samego początku działania firmy. Możemy się pochwalić bardzo niewielką rotacją pracowników, co pozwala nam na efektywne pogłębianie kompetencji, a nie zdobywanie ich na nowo, pozwalając zapewnić najwyższą jakość realizowanych zleceń.

Mając świadomość odpowiedzialności, jaka na nas ciąży, jakość i wiarygodność naszych opracowań stawiamy zawsze na pierwszym miejscu, wierzymy, że dzięki temu możemy wpływać na zapewnienie dostępności leków na rynku.

Jesteśmy przekonani, że nasza praca ma realny wpływ na poprawę jakości opieki zdrowotnej m.in. poprzez zwiększenie dostępności do terapii ratujących życie chorych i poprawiających jej jakość.

Eksploruj